Αφιερώστε λίγο χρόνο για να μπείτε στη θέση του υποψήφιου πελάτη σας. Τώρα, φανταστείτε ότι είστε κάποιος που μπαίνει για πρώτη φορά στο κατάστημά σας.
Πώς αισθάνεστε? Σας ενθουσιάζει τόσο το κατάστημά σας ώστε να σας ενθαρρύνει να κοιτάξετε γύρω σας; Ή αισθάνεστε βαρετά επειδή δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο ή καινοτόμο στην εμφάνιση και την ατμόσφαιρά του?
Εάν ισχύει το δεύτερο, τότε το κατάστημά σας μάλλον χρειάζεται αλλαγές!
Ο ανταγωνισμός σήμερα, στα φυσικά καταστήματα, έχει ανεβάσει το πήχη πολύ ψηλά. Για να δελεάσετε τους πελάτες να ψωνίσουν από το δικό σας κατάστημα αντί να πάνε στους ανταγωνιστές σας ή να κάνουν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου, πρέπει να τους προσφέρετε μία μοναδική εμπειρία.
Και οι καταπληκτικές εμπειρίες αγορών ξεκινούν με ένα όμορφο και φιλόξενο κατάστημα. Γι’ αυτό αν το κατάστημά σας φαίνεται άχαρο, θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να το αναβαθμίσετε. Δεν είστε σίγουροι αν μπορείτε να το αντέξετε οικονομικά; Ακολουθούν πέντε απλές και προσιτές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες χωρίς να διαταράξετε τη ρευστότητά σας.
Πριν τοποθετήσετε τα εμπορεύματά σας, σκεφτείτε τη ροή ή τη διαδρομή που θέλετε να ακολουθήσουν οι πελάτες μέσα στο κατάστημά σας. Στόχος είναι να οδηγείτε τους επισκέπτες βαθύτερα μέσα στο κατάστημα και όχι να τους διώχνετε προς την είσοδο. Δημιουργείστε λοιπόν νησίδες προβολής και πώλησης προϊόντων κοντά στην είσοδο προκειμένου να προσελκύσουν την προσοχή των πελατών σας και να τους κάνουν να θέλουν να δουν περισσότερα.
Δεδομένου ότι ο χώρος ενός καταστήματος είναι σχεδόν πάντα περιορισμένος, ανεξάρτητα από τα τετραγωνικά του, άρα και πολύτιμος, θα πρέπει η επιλογή των προϊόντων που θα τοποθετηθούν κοντά στην είσοδο του καταστήματος, να γίνεται προσεκτικά. Για παράδειγμα, είναι σκόπιμο, τα προϊόντα που θα επιλέξετε να τοποθετήσετε μπροστά, να μην είναι και τα πιο ακριβά που έχετε.
Ο φωτισμός είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που πρέπει να εξετάσετε προκειμένου να αναβαθμίσετε την εικόνα του καταστήματος σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Υπάρχουν σήμερα, εξειδικευμένοι επαγγελματίες οι οποίοι μελετώντας τα δεδομένα του χώρου σας, θα σας συμβουλέψουν κατάλληλα.
Γιατί όμως ο φωτισμός είναι τόσο σημαντικό στοιχείο στο σχεδιασμό ενός καταστήματος;
Η επίδραση του φωτισμού στα συναισθήματα του δυνητικού πελάτη και στις αγοραστικές του προθέσεις, είναι καθοριστική.
Ένα σωστά φωτισμένο κατάστημα θα κάνει τη διαφορά και θα βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία. Ως αποτέλεσμα, θα υπάρξει αύξηση του αριθμού των πωλήσεων.
Κάθε κατάστημα λιανικής πώλησης θα πρέπει να συνδυάζει τέσσερεις τύπους φωτισμού. Τον γενικό φωτισμό του χώρου, το φωτισμό για εργασία τον φωτισμό για έμφαση και τον διακοσμητικό φωτισμό. Ο γενικός φωτισμός διασφαλίζει ό,τι οι πελάτες σας μπορούν να βλέπουν τα πάντα καθαρά, ενώ ο φωτισμός εργασίας συμβάλλει στο να μπορούν να βρουν ακριβώς αυτό που χρειάζονται γρήγορα και εύκολα. Χρησιμοποιήστε φώτα έμφασης με φειδώ για να βοηθήσετε να δοθεί έμφαση σε περιοχές με προϊόντα που θέλετε να κινηθούν πιο γρήγορα και design φωτιστικά για να προσελκύσετε επιπλέον προσοχή προς αυτά.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να ενσωματώσετε τον φωτισμό στον χώρο σας, όπως ράγες, χωνευτά φώτα, προβολείς και λαμπτήρες. Όσο περισσότερες πηγές φωτός χρησιμοποιείτε, τόσο καλύτερο είναι το τελικό αποτέλεσμα.
Εάν το κατάστημά σας δεν έχει φυσικό φως, συμπεριλάβετε επιπλέον φωτισμό περιβάλλοντος μέσω καλά τοποθετημένων χωνευτών φωτιστικών που βοηθούν στον πιο ομοιόμορφο φωτισμό.
Για να αναδείξετε τα είδη σας, χρησιμοποιήστε ένα φως έμφασης ( spotlight με στενή δέσμη) σε ελαφρώς διαφορετικό χρώμα φωτισμού ακριβώς πάνω από το προϊόν. Βεβαιωθείτε ότι τα ταμεία και οι περιοχές που περιέχουν μικρά αντικείμενα καλύπτονται από φωτεινό φωτισμό εργασίας, ώστε να διευκολύνετε τους αγοραστές να βλέπουν τι υπάρχει και να βρίσκουν ευκολότερα αντικείμενα όπως..τα πορτοφόλια και τις πιστωτικές τους κάρτες ☺.
Μπορείτε να αλλάξετε σταδιακά τον φωτισμό στο κατάστημά σας, για να διασφαλίσετε ότι θα έχετε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Αναβαθμίστε πρώτα το φωτισμό περιβάλλοντος και στη συνέχεια, προσθέστε τα φώτα εργασίας και τα φώτα έμφασης. Μπορεί τελικά να διαπιστώσετε ότι δεν χρειάζεστε τόσα πολλά όσα αρχικά σκεφτήκατε, γεγονός που μπορεί να σας εξοικονομήσει αρκετά χρήματα.
Ο χώρος των δοκιμαστηρίων είναι ένας από τους πιο ζωτικούς χώρους μέσα σε ένα κατάστημα ένδυσης. Τα δοκιμαστήρια πρέπει να είναι άνετα και με σωστό εξαερισμό. Όσο άνετο, φωτεινό και λειτουργικό είναι ένα δοκιμαστήριο, τόσο πιο έντονη είναι η αίσθηση της φιλοξενίας που εισπράττει ο πελάτης σας και άρα περισσότερες πωλήσεις.
Φροντίστε λοιπόν να έχει ο χώρος τον απαραίτητο εξοπλισμό που χρειάζεται για να ακουμπήσει ή να κρεμάσει τα ρούχα του, σωστό φωτισμό και μεγάλους καθρέφτες.
Μη αμελείτε να επιβλέπετε τακτικά την υγιεινή των χώρων αυτών και να επεμβαίνετε άμεσα όταν είναι απαραίτητο.
Ανεξάρτητα από τη τιμή πώλησης που μπορεί να έχει ένα αξεσουάρ, η σωστή προβολή του αποτελεί το εχέγγυο για τη πώλησή του.
Τσάντα, παπούτσι, ζώνη, γραβάτα, φουλάρι, κόσμημα, για όλα υπάρχει το κατάλληλο σταντ προβολής.
Τοποθετήστε τα αξεσουάρ με συμμετρία και συνθέστε όμορφες χρωματικές ιστορίες που θα προσελκύσουν το βλέμμα του υποψήφιου πελάτη σας.
Δίσκοι, γυάλινες καμπάνες και προθήκες είναι τα εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να αναδείξετε μικροσκοπικά αντικείμενα όπως κοσμήματα, οπτικά και κλειδοθήκες.
Ένας απλός τρόπος για να τραβήξετε την προσοχή των πελατών σας είναι το χρώμα των τοίχων σας. Το χρώμα έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται έναν χώρο. Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι έχουν πολύ συγκεκριμένες αντιδράσεις σε ορισμένα χρώματα, με το κόκκινο να τραβάει τη μεγαλύτερη προσοχή, ακολουθούμενο από το πράσινο, το μπλε και το κίτρινο.
Επιλέξτε ένα από αυτά τα χρώματα σε μια απόχρωση που ταιριάζει καλά με το λογότυπο και το εμπορικό σας σήμα και βάψτε έναν τοίχο, ορατό προς την είσοδο ή δώστε έμφαση πλαισιώνοντας με το ίδιο χρώμα, κάποιο από τα εμπορεύματά σας ώστε να καταγράψετε τις αντιδράσεις των πελατών σας και τα αποτελέσματα τους.