Follow Us On

Για την επόμενη χρονιά, ο οργανικός σχεδιασμός τόσο στην αρχιτεκτονική, στα έπιπλα αλλά και σε κάθε είδους διακοσμητικό στοιχείο, είναι η τάση που θα κυριαρχήσει στο interior και κατ’ επέκταση στο retail design. Διαβαθμίσεις χρωμάτων, φυσικές φόρμες, αψίδες, μανιτάρια, αλλά και cyber εικόνες θεωρούνται must για τη δημιουργία μιας εντυπωσιακής σύνθεσης τόσο για τους εσωτερικούς χώρους όσο και για τις βιτρίνες των καταστημάτων.

Οι εποχιακές βιτρίνες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της γενικότερης visual εμπειρίας. Με έναν ευφάνταστο σχεδιασμό, σκοπός είναι να συμβάλλουμε στη δημιουργία χώρων στους οποίους οι επισκέπτες μας και δυνητικοί πελάτες θα ήθελαν να ζουν!

Εάν λοιπόν σκέφτεστε να ανακαινίσετε το κατάστημά σας αλλά δεν είστε σίγουροι για το στυλ που θα θέλατε να έχει, σας προτείνουμε 5 θέματα – κλειδιά τα οποία είναι εμπνευσμένα από τις τάσεις της μόδας και του σύγχρονου Design σε συνδυασμό με τις χρωματικές παλέτες που θα επικρατήσουν την επόμενη χρονιά.

ΤΑΣΕΙΣ

2023

Επιλέξτε κάνοντας κλικ την ενότητα που θέλετε να διαβάσετε ή απλά κάντε scroll
για να διαβάσετε όλο το άρθρο!

1. ARCHES = Αψίδες/Καμάρες

Η επιρροή της αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής γίνεται αισθητή στον σχεδιασμό των καταστημάτων και των βιτρινών. Τα βασικά χαρακτηριστικά της τάσης αυτής είναι η χρήση των κλασικών στοιχείων, οι μαθηματικά ακριβείς αναλογίες ύψους και πλάτους, η συμμετρία, η αναλογία και η αρμονία. Οι κίονες, τα αετώματα, οι αψίδες και οι θόλοι χρησιμοποιούνται με φαντασία σε καταστήματα που στόχο έχουν να δημιουργήσουν επιβλητικές εικόνες στα δομικά τους μέρη, στα έπιπλα αλλά και στη διακόσμηση των βιτρινών και του εσωτερικού τους χώρου.

Οι εσωτερικές καμάρες αποτελούν μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις σχεδιασμού. Δημιουργούν χώρους που δείχνουν πιο ευρύχωροι, αναβαθμίζοντας παράλληλα την γενικότερη αισθητική. 

Αψίδες με χρώμα ή φωτιζόμενες, μπορούν να ορίζουν τη μετάβαση μεταξύ δύο χώρων, να είναι στοιχεία του κύριου εξοπλισμού του καταστήματος ή ακόμα να τοποθετηθούν ως αυτοστηριζόμενες κατασκευές στη βιτρίνα.

2. FUNGI = Μανιτάρια

Τα μανιτάρια, πηγές τροφής και μυστηρίου, έχουν ξεφυτρώσει παντού στον κόσμο του ντιζάιν, είτε πρόκειται για ιδιόρρυθμες εκτυπώσεις είτε για κεραμικές λάμπες εμπνευσμένες από μύκητες.

 Ζούμε αναμφίβολα εν μέσω μιας έκρηξης μανιταριών.

Τα μανιτάρια αποτελούν πλέον την επόμενη μεγάλη ανανεώσιμη πηγή υλικών. Χρησιμοποιούνται ήδη για                    κατασκευές και τρόφιμα, τώρα και για τη μόδα.

 Η μεγαλύτερη τάση της εποχής μας, για τον τρόπο ζωής, είναι η βιωσιμότητα. Η επιστήμη και η καινοτομία μας αιφνιδιάζουν συνεχώς με νέα φυσικά προϊόντα. Η σχεδιάστρια Stella McCartney εντυπωσίασε τον κόσμο στην πρεμιέρα της φθινοπωρινής συλλογής της με αυτό που πλέον έχει γίνει viral ως το επόμενο βιώσιμο φυσικό υλικό: τα μανιτάρια.

Η βιομηχανία της μόδας έχει καταγγελθεί από περιβαλλοντολόγους, οικονομολόγους και καταναλωτές για την υπερβολική δημιουργία αποβλήτων με τη γρήγορη μόδα. Καθώς οι τάσεις αλλάζουν, τα φτηνά και ταχύτατα προσβάσιμα ρούχα έχουν ζήτηση, ενώ αυτά της περασμένης σεζόν συχνά πετιούνται από τους καταναλωτές.

Οι μύκητες αποτελούν τη πιο καυτή τάση της μόδας και ένα από τα πιο επαναστατικά βιώσιμα υλικά.

Πολυτελείς μάρκες όπως η Hermès, η Iris Van Herpen και η Stella McCartney στρέφονται στα μανιτάρια για μια οικολογική εναλλακτική λύση αντί τα δέρματα.

Τα μανιτάρια ως οι πιο cool μορφές μυστηρίου αλλά και ως αντικείμενα υψηλής αισθητικής. Η συγκεκριμένη τάση έχει ξεπεράσει το product design, γοητεύοντας τη μόδα και την ομορφιά, όπως παρατήρησαν πρόσφατα η Vogue και το Town & Country.

εξοπλισμοσ καταστηματων ρουχων

Εκτός όμως από την ένδυση και τα αξεσουάρ, τα μανιτάρια και γενικότερα οι μύκητες αρχίζουν και χρησιμοποιούνται σαν πρώτη ύλη και σε δομικά υλικά.

Σπουδαίο παράδειγμα αποτελεί ο σχεδιασμός του καταστήματος της εταιρείας COS στο Λουξεμβούργο, όπου το βασικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε τόσο για τη πρόσοψη του καταστήματος όσο και για τις εσωτερικές επενδύσεις ήταν από τουβλάκι από μανιτάρια!

3. CYBERPUNK

Ενώ κάποτε μπορεί να θεωρούνταν κακόγουστο στον κόσμο του design, το cyber punk αναμένεται να επιστρέψει το επόμενο έτος ως μια σχεδιαστική τάση που αξίζει τον σεβασμό όλων. Ιριδίζοντα χρώματα από νέον, φουτουριστικές γραμματοσειρές, εφέ λάμψης και λέιζερ, μηχανικές υφές, αφηρημένες εικόνες και στοιχεία που μοιάζουν να προήλθαν από το διάστημα.

Αλλά το cyber-punk στυλ δεν σημαίνει απόλυτα και μια cyber-punk σύνθεση φανταστικών εικόνων. Αυτό το στυλ μπορεί επίσης να εφαρμοστεί σε πιο σύγχρονα έργα ή να αντιπαραβάλει το παλιό με το νέο, αναμειγνύοντας το στυλ cyber-punk με πιο κλασικές εικόνες.

εξοπλισμοσ καταστηματων ρουχων
εξοπλισμοσ καταστηματων ρουχων

Η τάση αυτή δηλώνει την έντονη αλληλεπίδραση ανθρώπου – μηχανής. Η χρήση νέων τεχνολογιών και μέσων προβολής μετασχηματίζουν όλο και περισσότερο τους τρόπους προβολής των προϊόντων. Μανεκέν βιτρίνας με 3D  κατασκευή, ψηφιακές οθόνες και εικόνες ιριδίζουσας αισθητικής βρίσκονται ήδη σε φάση διαρκούς εξέλιξης δημιουργώντας χώρους που διεγείρουν τη φαντασία.

4. ORGANIC NATURE = Οργανικές Μορφές

Για το 2023, μία από τις επικρατέστερες τάσεις αφορά στο κεφάλαιο «ΦΥΣΗ» και θα έχει σχέση με την ευεξία, με οργανικά και άνετα υλικά. Υλικά όπως το μαλλί, το βαμβάκι και φυσικά δομικά υλικά όπως η πέτρα, το μάρμαρο, τα κεραμικά, όλα χωρίς επεξεργασία, είναι βασικά στοιχεία που θα παραπέμπουν σε ένα ομαλό οργανικό περιβάλλον..

5. MONOCHROMATIC LUXURY = Μονοχρωματική πολυτέλεια

Η μονοχρωμία είναι μία από τις πιο αδιαμφισβήτητες τάσεις που θα επικρατήσουν τις επόμενες σεζόν. Δεν πρόκειται όμως για κάτι καινούριο. Στην πραγματικότητα δεν αποτελεί καθόλου νέα τάση αφού με τα κλασσικά της χρώματα, το σκληρό μαύρο και το λευκό του χιονιού, την έχουμε δει στη μόδα, στον κινηματογράφο αλλά και στη διακόσμηση στους εσωτερικούς χώρους εδώ και δεκαετίες.

 

Η διαφοροποίηση έγκειται στη χρήση αποχρώσεων του μαύρου και του λευκού σε πιο ζεστούς τόνους. Έτσι έχουμε θερμές αποχρώσεις του γκρι και από την άλλη πλευρά τα ζεστά λευκά. Πρόκειται για κάτι νέο στο παιχνίδι των χρωμάτων. Οι σχεδιαστές σε όλο τον κόσμο αγαπούν την νέα αυτή άποψη για την απαλότητά της σε σχέση με την τυπική αυστηρότητα της προηγούμενής της εκδοχής. Η αντίθεση ανάμεσα στο λευκό και το μαύρο είναι πολύ πιο ήπια , πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει η σκληρότητα της αυστηρής μονοχρωμίας και η σχετική ψυχρότητα -τόσο από άποψη θερμοκρασίας χρώματος όσο και από άποψη χαρακτήρα.

Οι πινελιές του χρυσού θα προσθέσουν την πολυτέλεια που αρμόζει σε αυτή την επιβλητική νέα τάση.

κουκλεσ βιτρινασ προσφορεσ
κουκλεσ βιτρινασ προσφορεσ

Διαβάστε περισσότερα άρθρα μας!

GDPR

  • Προτιμήσεων
  • Απαραίτητα
  • Στατικά
  • Εμπορικής Προώθησης
  • Αταξινόμητα

Προτιμήσεων

Τα cookies προτιμήσεων επιτρέπουν σε έναν δικτυακό τόπο να «θυμάται» τις επιλογές του χρήστη, όπως τη γλώσσα ή την περιοχή, που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται ο δικτυακός τόπος ή την εμφάνιση του δικτυακού τόπου. 

Απαραίτητα

Τα cookies αυτά είναι απαραίτητα για τη λειτουργικότητα του δικτυακού τόπου, επιτρέποντας βασικές λειτουργίες, όπως την πλοήγηση και την πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές της ιστοσελίδας. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά ο δικτυακός τόπος.

Στατικά

Τα Cookies στατιστικών βοηθούν τους ιδιοκτήτες του δικτυακού τόπου να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον δικτυακό τόπο, συλλέγοντας πληροφορίες ανώνυμα.

Εμπορικής Προώθησης

Τα Cookies Εμπορικής Προώθησης συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες περιήγησης του χρήστη, προκειμένου οι διαφημίσεις να είναι πιο σχετικές με τα ενδιαφέροντα του χρήστη.

Αταξινόμητα

Τα Cookies αυτά βρίσκονται σε στάδιο ταξινόμησης, σε συνεργασία με τους παρόχους τους.