Follow Us On

Βασικές συμβουλές που θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη όταν σχεδιάζετε το νέο σας κατάστημα.

Παρόλο που τα διαδικτυακά καταστήματα ανεβάζουν συνεχώς τις πωλήσεις τους προσελκύοντας όλο και περισσότερους καταναλωτές, δε σημαίνει ότι τα φυσικά καταστήματα έχουν παρέλθει. Αντιθέτως είναι αυτά που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στοn κόσμο τη μεγαλύτερη και δυνατότερη εμπειρία στο shopping. Απαραίτητη προϋπόθεση, η σωστή διαμόρφωση του καταστήματος.

Τι θα πρέπει λοιπόν να προσέξετε όταν αποφασίσετε να ανακαινίσετε το κατάστημά σας ή να ανοίξετε ένα νέο;

  • Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο σχεδιασμό της εισόδου του καταστήματός σας.

Τα πρώτα 3 με 4 μέτρα από την είσοδο του καταστήματος στο εσωτερικό του, είναι ο χώρος που ουσιαστικά ο εισερχόμενος πελάτης μεταβαίνει από το χάος της κίνησης της πόλης. Η μετάβαση αυτή του επιτρέπει να επικεντρωθεί στη προοπτική μιας ευχάριστης εμπειρίας. Στα πρώτα 5 δευτερόλεπτα που ο πελάτης μπαίνει στο κατάστημά σας θα αποφασίσει αν θα προχωρήσει ή θα βγει ξανά έξω. Η πρώτη εντύπωση είναι καθοριστική!

Τα στοιχεία που έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση σε αυτή την απόφαση είναι ο φωτισμός, τα χρώματα, η μουσική, το άρωμα και η άνεση στη κυκλοφορία. Εάν για παράδειγμα η μουσική είναι υπερβολικά δυνατή ή το άρωμα του χώρου που χρησιμοποιείτε είναι ιδιαίτερα έντονο, μπορεί να είναι αιτίες άμεσης αποχώρησης.

 

  • Αμέσως μετά, το βλέμμα στρέφεται προς τα δεξιά! Εκεί βρίσκεται ο «δυνατός» σας τοίχος!

Το 90% των ανθρώπων είναι δεξιόστροφοι, γεγονός που σημαίνει ότι είναι πολύ πιο πιθανό, κατά την είσοδό τους στο κατάστημά σας, να στραφούν προς τα δεξιά και να περιηγηθούν στη συνέχεια, αριστερόστροφα.

Ο πρώτος αυτός τοίχος δεξιά, έχει την υψηλότερη επίδραση στην καταναλωτική συμπεριφορά των επισκεπτών σας από οποιοδήποτε άλλο σημείο μέσα στο κατάστημά σας. Επιλέξτε λοιπόν με προσοχή τον τρόπο που θα τοποθετήσετε εκεί τα προϊόντα σας. Είτε πρόκειται για νέα προϊόντα, είτε για εποχιακά αντικείμενα, είτε για προϊόντα υψηλής ζήτησης, αξιοποιείστε το χώρο αυτό για να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των πελατών σας.

 

  • Δημιουργήστε ένα μονοπάτι περιήγησης και οι πελάτες σας θα το ακολουθήσουν.

Σχεδιάστε τον διάδρομο κίνησης στο κατάστημά σας έτσι ώστε  να καθοδηγήσετε τους  επισκέπτες σας στα σημεία που εσείς θέλετε. Τα πόδια θα ακολουθούν πάντα τα μάτια!

Η σωστή διάταξη των κινητών επίπλων (σταντ, τραπέζια προβολής και εξυπηρέτησης, γόνδολες) καθώς και η σωστή σήμανση είναι στρατηγικής σημασίας για την οργανωμένη περιήγηση των πελατών σας μέσα στο κατάστημα.

Ο σχεδιασμός και η διάσταση των διαδρόμων κίνησης σχετίζονται με το μέγεθος του καταστήματος. Οι ισορροπίες είναι λεπτές. Όταν ο διάδρομος κίνησης είναι μεγαλύτερος από όσο θα έπρεπε να είναι τότε ο πελάτης πιθανότατα να κατευθυνθεί γρήγορα  σε ένα σημείο του χώρου που έχει εστιάσει ότι θα βρει το προϊόν που θέλει, χωρίς να προσέξει κάτι άλλο ενδιάμεσα. Δεν το θέλουμε! Εάν πάλι ο διάδρομος κίνησης είναι πολύ στενός τότε ο πελάτης ασφυκτιά και επιταχύνει την κίνησή του προκειμένου να τελειώσει γρηγορότερα τα ψώνια του.  Ούτε αυτό το θέλουμε!

Αυτό που θέλουμε είναι να κρατήσουμε τον πελάτη μέσα στο κατάστημα, όσο γίνεται περισσότερο και να αγοράσει όσο γίνεται περισσότερα προϊόντα. Σχεδιάστε το χώρο σας έτσι ώστε να προσφέρετε στους πελάτες μια άνετη περιήγηση στο κατάστημά σας και μία μοναδική shopping εμπειρία. Μη λησμονήσετε να δημιουργήσετε ένα χώρο ανάπαυσης ανάλογα με τα τετραγωνικά σας και κυρίως προσέξτε τον τρόπο τοποθέτησης των προϊόντων σας κατά τη διαδρομή κίνησης που έχετε σχεδιάσει.

Φωτεινό παράδειγμα στο σχεδιασμό της κίνησης των επισκεπτών είναι τα καταστήματα ΙΚΕΑ.

  • Προσθέστε ή αφαιρέστε τοίχους.

Εάν θέλετε ο χώρος σας να είναι ανοιχτός μπορείτε να γκρεμίσετε τοίχους για να μειώσετε οπτικά εμπόδια. Πρώτα όμως συμβουλευτείτε το μηχανικό σας για να βεβαιωθείτε ότι δε θα αφαιρέσετε τοίχο που θα μειώσει τη στατική επάρκεια του κτιρίου. Από την άλλη πλευρά, εάν θέλετε να δημιουργήσετε σημεία πώλησης που θα φιλοξενήσουν διαφορετικές συλλογές προϊόντων, τότε μπορείτε να δημιουργήσετε «τοίχους» είτε μόνιμους είτε μετακινούμενους.

  • Ναι στην ξεκάθαρη εικόνα – όχι στο χάος!

Οι εξαιρετικά στενοί διάδρομοι, η αναντιστοιχία στη τοποθέτηση των προϊόντων πάνω στα ράφια, η κακή σήμανση ή η έλλειψή της, είναι στοιχεία που μπορεί να κατακλύσουν αρνητικά τον υποψήφιο πελάτη και να του δημιουργήσουν την αίσθηση της δυσαρέσκειας.

Η σωστή και ενιαία επιλογή επίπλων και συστημάτων εξοπλισμού βοηθάει στη σωστή οργάνωση και ξεκάθαρη τοποθέτηση των προϊόντων έτσι ώστε ο πελάτης μπαίνοντας στο κατάστημα να νιώσει ότι ο χρόνος που διαθέτει είναι αρκετός για να περιηγηθεί στο χώρο και να πραγματοποιήσει τις αγορές του. Σε αντίθετη περίπτωση, καταλαμβάνεται από άγχος και επισπεύδεται η αποχώρησή του από το κατάστημα.

Η ποσότητα των προϊόντων που βρίσκονται τοποθετημένα στο χώρο του καταστήματος είναι επίσης μία σημαντική παράμετρος για τη γενικότερη εικόνα που θα αποκομίσει ο πελάτης μπαίνοντας σε αυτό. Ο επαρκής αποθηκευτικός χώρος θα βοηθήσει στη σωστή παρουσίαση των προϊόντων.

  • Δημιουργήστε ένα σημείο για selfie, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Καθημερινά, περισσότερα από 27 εκατομμύρια φωτογραφίες κοινοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, η ανάγκη ενσωμάτωσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο χώρο του φυσικού καταστήματος, έχει την ίδια καθοριστική σημασία όση έχουν και τα προϊόντα που εμπορεύεστε. Ένας τρόπος με τον οποίο μπορείτε να εντάξετε την εμπειρία αυτή στις υπηρεσίες σας είναι να δημιουργήσετε ένα τοίχο για selfie. Ο τοίχος αυτός θα πρέπει να είναι καθορισμένος και να έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρεται για αλληλεπίδραση, φωτογράφιση και κοινοποίηση.

Τα selfie spots μέσα στα καταστήματα λιανικής, ανεβαίνουν συνεχώς σε δημοτικότητα και αποδεικνύονται διασκεδαστικά για τους καταναλωτές και ευεργετικά για τις επιχειρήσεις.

Ο σχεδιασμός και η δημιουργία ενός selfie spot είναι ένα επιπλέον βήμα για να δείξετε στους πελάτες σας ότι είστε μπροστά στις εξελίξεις, καθώς και το ενδιαφέρον να τους προσφέρετε μια μοναδική εμπειρία.

Παρακάτω θα δείτε μερικά έξυπνα παραδείγματα.

Related Posts

Προτάσεις για Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση καταστημάτων

Ο εσωτερικός σχεδιασμός των καταστημάτων retail έχει γίνει ουσιαστικό εργαλείο για την αύξηση των πωλήσεων και την αναγνωσιμότητα του brand. Σε μια εποχή όπου τα...
Idees fthinoporinis vitrinas 2023

Διακόσμηση Φθινοπωρινής Βιτρίνας 2023: 5 + 1 ιδέες για έμπνευση!

Ο εσωτερικός σχεδιασμός των καταστημάτων retail έχει γίνει ουσιαστικό εργαλείο για την αύξηση των πωλήσεων και την αναγνωσιμότητα του brand. Σε μια εποχή όπου τα...

GDPR

  • Προτιμήσεων
  • Απαραίτητα
  • Στατικά
  • Εμπορικής Προώθησης
  • Αταξινόμητα

Προτιμήσεων

Τα cookies προτιμήσεων επιτρέπουν σε έναν δικτυακό τόπο να «θυμάται» τις επιλογές του χρήστη, όπως τη γλώσσα ή την περιοχή, που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται ο δικτυακός τόπος ή την εμφάνιση του δικτυακού τόπου. 

Απαραίτητα

Τα cookies αυτά είναι απαραίτητα για τη λειτουργικότητα του δικτυακού τόπου, επιτρέποντας βασικές λειτουργίες, όπως την πλοήγηση και την πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές της ιστοσελίδας. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά ο δικτυακός τόπος.

Στατικά

Τα Cookies στατιστικών βοηθούν τους ιδιοκτήτες του δικτυακού τόπου να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον δικτυακό τόπο, συλλέγοντας πληροφορίες ανώνυμα.

Εμπορικής Προώθησης

Τα Cookies Εμπορικής Προώθησης συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες περιήγησης του χρήστη, προκειμένου οι διαφημίσεις να είναι πιο σχετικές με τα ενδιαφέροντα του χρήστη.

Αταξινόμητα

Τα Cookies αυτά βρίσκονται σε στάδιο ταξινόμησης, σε συνεργασία με τους παρόχους τους.