Ανάμεσα σε δεκάδες όμορφες βιτρίνες καταστημάτων, που συχνά προσπερνάμε και άλλες αδιάφορες ή ακόμη χειρότερα, κακοστημένες βιτρίνες που μας απογοητεύουν με την αισθητική τους.
Δείτε παρακάτω ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που έχουμε διαπιστώσει και εμπνευστείτε από τις συμβουλές μας.
Το πρώτο και σοβαρότερο λάθος που κάνουν τα καταστήματα είναι να υπερβάλλουν, γεμίζοντας τις βιτρίνες τους με μεγάλη ποσότητα μανεκέν, προιόντων και χρωμάτων και χωρίς κανένα απολύτως προκαθορισμένο θέμα. Για παράδειγμα η παρακάτω βιτρίνα ασφυκτιά από προϊόντα και κανείς τελικά δεν μπορεί να καταλάβει ποιό είναι το μήνυμα που θέλει να περάσει. Το σωστό θα ήταν να επικεντρωθεί είτε στο αθλητικό θέμα αξιοποιώντας έτσι και την σωστή κατά τ’ άλλα φράση “ enjoy the game”, είτε στο θέμα του σαφάρι και αντίστοιχα να τα αναπτύξει με πολύ λιγότερα προϊόντα ώστε ο καταναλωτής να έχει μία ξεκάθαρη εικόνα.
Η προσέγγιση μιας «τρικολόρε» βιτρίνας, είναι σίγουρα ο πιο γρήγορος τρόπος να τη φτιάξετε και ο ακόμη γρηγορότερος να απομακρύνετε τους υποψήφιους πελάτες από το κατάστημά σας καθώς το αποτέλεσμα συνήθως καταλήγει να φαίνεται μη επαγγελματικό και χαοτικό. Έτσι η χρήση πολλαπλών χρωμάτων στη βιτρίνα είναι ένα μεγάλο λάθος με αρνητικά αποτελέσματα.
– Δείτε εδώ ιδέες για βιτρίνες
Κατά την επιλογή ενός συγκεκριμένου αριθμού χρωμάτων, προσπαθήστε να λάβετε υπόψη πως ένα χρώμα επηρεάζει τους περαστικούς, ποιες διαθέσεις ή συναισθήματα μεταδίδει, σε ποιο φύλο απευθύνεται περισσότερο και πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι αντιθέσεις προκειμένου να προσελκύσετε τους πελάτες.
Για παράδειγμα εάν σε μία καταπράσινη βιτρίνα τοποθετήσετε μία κούκλα με κόκκινο φόρεμα, τότε αυτό θα αναδειχθεί αυτομάτως. Η εξήγηση είναι απλή. Το κόκκινο είναι το αντίθετο χρώμα του πράσινου και όταν το ανθρώπινο μάτι συνηθίζει σε ένα χρώμα (πράσινο) τότε αναπόφευκτα θα εστιάσει στο αντίθετό του. (κόκκινο)
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τα χρώματα και τις ιδιότητές τους , που θα σας βοηθήσουν στη σωστή διαμόρφωση της βιτρίνας σας αλλά και του εσωτερικού χώρου του καταστήματός σας.
Δείτε παρακάτω δύο σωστά visual merchandising παραδείγματα.
Ένα μεγάλο λάθος που κάνουν τα καταστήματα είναι όταν έχουν προϊόντα σε ειδικές τιμές και προσφορές και δεν το επιδεικνύουν. Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία μάρκετινγκ που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα κατάστημα για να προσελκύσει πελάτες.
Φωνάξτε λοιπόν τον γραφίστα σας, φτιάξτε ένα όμορφο αυτοκόλλητο και τοποθετήστε το στη βιτρίνα σας έτσι ώστε να είναι ορατό και ξεκάθαρο στο μήνυμα του.
Το λέμε και θα το τονίζουμε συνέχεια ότι δεν υπάρχει πιο αντιεπαγγελματική αντιμετώπιση από μία σκονισμένη και παραμελημένη βιτρίνα. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για ότι περιλαμβάνεται μέσα αλλά και έξω από τη βιτρίνα. Τα τζάμια, το πεζοδρόμιο, οι κούκλες αλλά και τα διάφορα έπιπλα props και display, για όλα πρέπει να υπάρχει μία διαρκής μέριμνα. Μη ξεχνάτε ότι η καθαριότητα της βιτρίνα σας και του καταστήματός σας είναι ο επαγγελματικός σας καθρέφτης.
Η οργάνωση και ο σωστός προγραμματισμός είναι ύψιστη προτεραιότητα σε ότι αφορά στις αλλαγές στη βιτρίνα σας. Ως εκ τούτου το να μην έχετε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα είναι μέγιστο λάθος.
Πρέπει να δείχνετε στους πελάτες σας ότι συμβαδίζετε με τις σύγχρονες τάσεις και ότι είστε πρόθυμοι να κάνετε αλλαγές σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Ο καλύτερος τρόπος για να οδηγήσετε τους περαστικούς μέσα στο κατάστημά σας είναι να τους προσελκύσει η βιτρίνα σας την οποία θα πρέπει να αλλάζετε σε τακτά χρονικά διαστήματα, το λιγότερο μία φορά το μήνα και πάντα συντονισμένα με τις ανάγκες της εποχής, του πελατολογίου και των προϊόντων που εμπορεύεστε.
Το ότι είναι κλειστό το κατάστημά σας δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι κλειστά και τα φώτα στη βιτρίνα σας! Ο φωτισμός της βιτρίνας είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο που θα βοηθήσει στη σωστή προβολή των προϊόντων που εκθέτετε αλλά αποτελεί και μία συνεχή διαφήμιση της επιχείρησης σας.
Η τεχνολογία στον επαγγελματικό φωτισμό έχει κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια και υπάρχουν απόλυτα εξειδικευμένες λύσεις για τον φωτισμό των ρούχων, των αξεσουάρ κ.λ.π.
Με τον κατάλληλο φωτισμό μπορείτε να δημιουργήσετε υπέροχα εφέ και διαβαθμίσεις σε σκιές που θα καταστήσουν τη βιτρίνα σας πόλο έλξης.
Για όλα αυτά υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να σας συμβουλεύσουν.
Μη διστάσετε να έρθετε σε επικοινωνία με επαγγελματίες του είδους γιατί τελικά καθένας είναι ειδικός στο αντικείμενο του.
Συμβαίνει συχνά να ξεμένουν προϊόντα στη βιτρίνα τα οποία έχουν εξαντληθεί. Είναι, το λιγότερο, δυσάρεστο να ζητάει ο πελάτης ένα προϊόν που είδε στη βιτρίνα σας και να μαθαίνει ότι δεν υπάρχει.
Αυτό δημιουργεί πολλές φορές μία δυσαρέσκεια και έναν εκνευρισμό που μπορεί να αποφευχθεί εφόσον υπάρχει μέριμνα και συντονισμός.
Όπως ο αναγνώστης βαριέται να διαβάσει ένα βιβλίο που από την αρχή διαπιστώνει ότι τον κουράζει έτσι θα συμπεριφερθεί και ένας περαστικός στη θέα μιας ανιαρής και μονότονης βιτρίνας. Απλά θα τη προσπεράσει.
Εάν δεν έχετε συνεργάτη-σύμβουλο-διακοσμητή για τη βιτρίνα σας τότε θα πρέπει να αναλάβετε εσείς το σημαντικό αυτό καθήκον.
Φαντασία, διάθεση και σίγουρα σωστή ενημέρωση είναι τα απαραίτητα στοιχεία για να ξεκινήσετε να σχεδιάζετε τη νέα σας βιτρίνα. Εάν σ’ αυτά συμπεριλάβετε και μία γενναία δόση χιούμορ τότε το αποτέλεσμα σίγουρα θα σας δικαιώσει. Καλού κακού να έχετε μαζί σας και τον συνεργάτη στον οποίο βασίζεστε για την άποψη και την αισθητική του.
Εμείς επιλέξαμε κάποιες βιτρίνες που χωρίς να έχουν υψηλό κόστος κατασκευής, είναι εντυπωσιακές και παίζουν άψογα τον ρόλο τους. Απολαύστε τις.
Θα είναι αστοχία να δημιουργήσετε μία βιτρίνα που θα απέχει αισθητικά από τον εσωτερικό χώρο του καταστήματός σας. Ο λόγος είναι απλός.
Επειδή έτσι δημιουργείτε λανθασμένες προσδοκίες στον υποψήφιο πελάτη σας, ο οποίος πιθανόν να μην ικανοποιηθεί όταν θα μπει στο κατάστημά σας. Θα πρέπει να εστιάσετε στην ομοιομορφία και να αποφύγετε σχεδιασμούς και θέματα που θα οδηγήσουν στη παραπλάνηση του πελάτη και τελικά στο να χάσετε την επιθυμητή πώληση. Σε κάθε περίπτωση η εναρμόνηση της βιτρίνας με το εσωτερικό του καταστήματος είναι απόρροια μελέτης και συνίσταται η γνώμη του ειδικού που σε αυτή τη περίπτωση είναι ο διακοσμητής ή ο αρχιτέκτονας.
Το να μην επιλέξετε τη σωστή κούκλα για τη βιτρίνα σας είναι ένα λάθος που θέλουμε να σιγουρευτούμε ότι δεν θα κάνετε. Εδώ οι ειδικοί είμαστε εμείς και μπορούμε με απόλυτη βεβαιότητα να σας προτείνουμε την ιδανική κούκλα για τη βιτρίνα σας. Εσείς απλά θα μας εμπιστευθείτε και εμείς θα σας ανταποδώσουμε την εμπιστοσύνη παρέχοντάς σας τη γνώση και την εμπειρία μας.