Παρόλο που οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν επιστρέψει στη καθημερινότητά τους, η πανδημία του COVID-19 προκάλεσε τεράστιο πρόβλημα και ακόμη μεγαλύτερη αβεβαιότητα και αυτά ενδέχεται να συνεχίσουν να εμφανίζονται για αρκετό ακόμη χρονικό διάστημα. Το λιανικό εμπόριο φαίνεται πλέον να έχει περάσει σε μία άλλη εποχή όχι απαραίτητα καλύτερη ή χειρότερη αλλά σίγουρα διαφορετική από αυτή που είχαμε όλοι συνηθίσει.
Για παράδειγμα πριν από την πανδημία, δεν ήταν ασυνήθιστο για τα καταστήματα λιανικής να πραγματοποιούν εκδηλώσεις προκειμένου να ενθαρρύνουν τους πελάτες τους σε νέες αγορές.
Την τακτική αυτή μάλλον θα αργήσουμε να τη ξαναδούμε λόγω των κανονισμών που θα πρέπει να τηρούμε.
Πολλοί από αυτούς τους κανονισμούς θα έχουν βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη επιρροή στο καταναλωτικό κοινό.
Οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες θα πρέπει να αυτοσχεδιάσουν, να κινηθούν γρήγορα και αποφασιστικά.
Εμείς συγκεντρώσαμε κάποιες ιδέες και παραδείγματα σχετικά με τον τρόπο που θα μπορούσε ένα κατάστημα να διατηρήσει ή ακόμη καλύτερα και να αυξήσει την αγοραστική του κίνηση.
Εστιάστε στην υγεία και την ασφάλεια των πελατών σας. Εάν θέλετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους, πρέπει να τους κάνετε να νιώσουν ασφαλείς μπαίνοντας στο κατάστημά σας. Εφαρμόστε μέτρα υγείας και ασφάλειας για να περιορίσετε τη σωματική επαφή και να διασφαλίσετε τη προστασία του προσωπικού σας και των πελατών σας. Επιμείνετε στη λεπτομερή καθαριότητα και απολύμανση του χώρου σας και ιδιαίτερα των δοκιμαστηρίων στα οποία εισέρχονται οι πελάτες σας. Εάν η διαδικασία αυτή γίνεται και παρουσία των πελατών σας, δεν θα πρέπει να γίνεται σαν αγγαρεία αλλά με χαμόγελο και ευχάριστη διάθεση ώστε ο πελάτης σας να νιώσει τη φιλοξενία σας.Και προσοχή στις ισορροπίες! Άλλο πράγμα η πρόληψη και άλλο ο ψυχαναγκασμός.
Μία άλλη βέλτιστη πρακτική κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είναι να εφαρμόσετε ανέπαφες επιλογές αγορών, όπως να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα σας για ψώνια και όταν οι παραγγελίες τους είναι έτοιμες, να μπορούν απλά να οδηγήσουν μέχρι τη τοποθεσία σας για να βάλετε τα πράγματά τους στο πορτμπαγκάζ.
Αξιοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την επικοινωνία με τους πελάτες σας, στείλτε τους sms ή τηλεφωνήστε τους. Γίνετε δημιουργικοί με τις επικοινωνιακές σας προσπάθειες ώστε να νιώσουν οι πελάτες σας το ενδιαφέρον σας γι’ αυτούς.
Όταν ο οίκος CHANEL, μετά την άρση του lockdown, επιβεβαίωσε την αύξηση στις τιμές των προϊόντων του, εκατοντάδες καταναλωτές στη Ν. Κορέα σχημάτισαν ουρά έξω από τις boutique του οίκου. Αυτό συνέβη ενώ υπήρχαν υπόνοιες και για δεύτερο κύμα Κορωναιού.
Αυτό αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές που έχουν πραγματικά κίνητρα για να αγοράσουν, δεν θα σταματήσουν ούτε μπροστά σε μία πανδημία! Φυσικά δεν έχουν όλα τα καταστήματα την επωνυμία και την επιρροή του οίκου Chanel, αλλά αυτό που σίγουρα βγάζουμε σαν συμπέρασμα από αυτό το παράδειγμα, είναι ότι όταν προσφέρεις στον καταναλωτή κάτι αποκλειστικό και ιδιαίτερο με αναγνωρισμένη αξία τότε ο καταναλωτής θα εξακολουθεί να αγοράζει από εσένα. Εάν αυτό έχει νόημα για την επιχείρησή σας, προσπαθήστε να βρείτε τρόπους να προωθήσετε την ιδέα της αποκλειστικότητας γύρω από την επωνυμία σας. Ίσως να προσφέρετε στους πελάτες σας ένα προϊόν που αφού τελειώσει δεν θα το ξαναβρούν. Ίσως υπάρχουν προϊόντα και υπηρεσίες που μόνο εσείς διαθέτετε. Βεβαιωθείτε ότι αυτό το γνωρίζουν τα σωστά άτομα.
Επαναπροσδιορίστε τα προϊόντα που έχετε και πουλάτε. Φυσικά δεν γίνεται όλα τα εμπορικά καταστήματα να πουλάνε μάσκες προστασίας, αντισηπτικά και άλλα συναφή προϊόντα! Ωστόσο θα μπορούσατε να επαναπροσδιορίσετε την τρέχουσα συλλογή σας, επικοινωνώντας την με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, τα ρούχα που πουλάτε θα μπορούσατε να τα προωθήσετε ως κατάλληλα και για μέσα στο σπίτι μια και υπάρχει αρκετός κόσμος που αυτή τη στιγμή εργάζεται από το σπίτι του. Η εταιρεία NIKE σε πρόσφατη καμπάνια της χρησιμοποίησε τον τίτλο “Style your downtime” προκειμένου να τονίσει ότι τα ρούχα που πουλάει είναι ιδανικά για τις ήρεμες στιγμές που περνάει κάποιος στο σπίτι του.
Κάντε έξυπνες προτάσεις και όχι προσφορές!
Τα τελευταία χρόνια, λόγω οικονομικής κρίσης, τα καταστήματα λιανικής προκειμένου να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά, καθιέρωσαν πολιτικές εκπτώσεων και προσφορών που είχε σαν αποτέλεσμα να οδηγήσουν το καταναλωτικό κοινό στην αναζήτηση φθηνών επιλογών. Αναβαθμίστε τα προϊόντα σας και δώστε τους την αξία που πραγματικά έχουν. Ανταμείψτε τους πιστούς σας πελάτες προσφέροντας τους καλύτερες τιμές χωρίς όμως γενικευμένες εκπτώσεις. Η εταιρεία “Mountain Madness” εξατομίκευσε τις προωθητικές της ενέργειες στέλνοντας Mail στους πελάτες της που είχαν καιρό να αγοράσουν προϊόντα τους. Το αποτέλεσμα ήταν ότι το 60% αυτών των πελατών αγόρασαν ξανά και η καμπάνια της εταιρίας στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία.
Ανανεώστε τις βιτρίνες σας! Μία ελκυστική βιτρίνα μπορεί να γοητεύσει τους πελάτες και να τους δελεάσει να μπουν στο κατάστημά σας.
Μέσω της βιτρίνας σας μπορείτε να μοιραστείτε με τους πελάτες σας μηνύματα αισιοδοξίας και ανανέωσης και ταυτόχρονα να προωθήσετε τα προϊόντα σας . Δεν χρειάζεται να ξοδέψετε πολλά χρήματα, αρκεί το να είστε δημιουργικοί.
Ελπίζουμε οι συμβουλές αυτές να σας βοηθήσουν στο νέο σας ξεκίνημα.
Με το δεξί λοιπόν και καλές πωλήσεις!