Η Haute-à-Porter, η μεθυστικά όμορφη επερχόμενη έκθεση που φιλοξένησε το Modemuseum Hasselt στο Βέλγιο από τις 2 Απριλίου έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2016, αποκαλύπτει το στενό δεσμό που έχει αναπτυχθεί μεταξύ Haute Couture και prêt-à-porter τα τελευταία 30 χρόνια. Ο Filep Motwary, επιμελητής της έκθεσης, περιέγραψε το Haute-à-Porter ως “μια ωδή στην κομψότητα, ένα παράδειγμα δημιουργικού μεγαλείου” με μια σαρωτική χειρονομία, καθώς η έκθεση συγκεντρώνει μια ποικιλία δημιουργικών θεμάτων και μια ποικιλία υπέροχων δειγμάτων ρούχων και αξεσουάρ σχεδιαστών υψηλής ποιότητας, μαζί με εμβληματικές φωτογραφίες και διάφορες άλλες μορφές τέχνης.
Η δεκαετής καριέρα του Motwary ως στυλίστα, ενδυματολόγου, συγγραφέα μόδας και οπτικού δημοσιογράφου ενέπνευσε την ιδέα της έκθεσης, πάνω στην οποία δούλεψε για σχεδόν δύο χρόνια πριν την παρουσιάσει στο Modemuseum στα τέλη του 2014. Σήμερα, αυτό το επίπονο έργο που αποτελεί συλλογική εργασία μεταξύ του Motwary και της ομάδας του Modemuseum, συμπεριλαμβανομένου του διευθυντή του, Kenneth Ramaekers, προσφέρει μια εντυπωσιακή αντανάκλαση του θέματος, η οποία βασίζεται στη συλλογική εμπειρία, το πάθος και τη στενή κατανόηση του θέματος. Στην έκθεση συμμετείχαν οίκοι υψηλής αισθητικής όπως οι Dior, Jil Sander, Prada, Thierry Mugler και Viktor & Rolf και το αποτέλεσμα -αν η προεπισκόπηση των εκπληκτικών εικόνων του ομώνυμου βιβλίου που θα συνοδεύει την έκθεση είναι κάτι που μας κάνει να πιστέψουμε- είναι απλά θεαματικό!
“Κάθε κομμάτι επιλέχθηκε για την ταυτότητά του, τη μοναδικότητα και τον χαρακτήρα του”, εξηγεί ο Motwary σχετικά με τη σχολαστική διαδικασία επιλογής. “Οι εμφανίσεις που παρουσιάζονται αφορούν διαφορετικές γυναίκες που θα ήθελα σίγουρα να έχω ως φίλες μου σε μια ουτοπία της μόδας”. Η έκθεση και το συνοδευτικό βιβλίο αποτελούν στην πραγματικότητα δύο στοιχεία ενός ενιαίου συνόλου: στο βιβλίο, το οποίο πρόκειται να εκδοθεί από τον εκδοτικό οίκο Lannoo, η Motwary θεώρησε σημαντικό να δείξει τις πολλές διαφορετικές οπτικές που έχουν διάφορα άτομα που εργάζονται στον ίδιο τομέα για ένα συγκεκριμένο θέμα. Ως εκ τούτου, ο Motwary πήρε συνεντεύξεις από άτομα για τα οποία του αρέσει να διαβάζει, από δημοσιογράφους (όπως η Nicole Phelps της Vogue) και επιμελητές (όπως η Valerie Steele του The Museum at The Fashion Institute of Technology) μέχρι σχεδιαστές (όπως ο Rick Owens και ο Stephen Jones).
“Κάθε κομμάτι επιλέχθηκε για την ταυτότητά του, τη μοναδικότητα και τον χαρακτήρα του”, εξηγεί ο Motwary σχετικά με τη σχολαστική διαδικασία επιλογής. “Οι εμφανίσεις που παρουσιάζονται αφορούν διαφορετικές γυναίκες που θα ήθελα σίγουρα να έχω ως φίλες μου σε μια ουτοπία της μόδας”. Η έκθεση και το συνοδευτικό βιβλίο αποτελούν στην πραγματικότητα δύο στοιχεία ενός ενιαίου συνόλου: στο βιβλίο, το οποίο πρόκειται να εκδοθεί από τον εκδοτικό οίκο Lannoo, η Motwary θεώρησε σημαντικό να δείξει τις πολλές διαφορετικές οπτικές που έχουν διάφορα άτομα που εργάζονται στον ίδιο τομέα για ένα συγκεκριμένο θέμα. Ως εκ τούτου, ο Motwary πήρε συνεντεύξεις από άτομα για τα οποία του αρέσει να διαβάζει, από δημοσιογράφους (όπως η Nicole Phelps της Vogue) και επιμελητές (όπως η Valerie Steele του The Museum at The Fashion Institute of Technology) μέχρι σχεδιαστές (όπως ο Rick Owens και ο Stephen Jones).
Οι όμορφα διαμορφωμένες σελίδες του βιβλίου αναδεικνύουν μερικές από τις πιο εμβληματικές εικόνες που αντικατοπτρίζουν το θέμα της έκθεσης. Το έργο περισσότερων από 30 διεθνώς αναγνωρισμένων φωτογράφων και καλλιτεχνών, όπως ο Peter Lindbergh, ο Βασίλης Καρύδης, ο Miles Aldridge και ο Θανάσης Κρίκης, παρουσιάζεται επίσης στην έκθεση του μουσείου. Η Motwary συνεργάστηκε επίσης στενά με τον διάσημο σκηνογράφο Lien Wauters, καθώς και με την ομάδα του μουσείου, για να δημιουργήσει τις προθήκες για τα έργα τέχνης, τις φωτογραφίες και τα ενδύματα, τα οποία περιλαμβάνουν εξαιρετικά δείγματα ιστορικά σημαντικών χειροποίητων αντικειμένων από την ιδιωτική συλλογή του μουσείου.
Αυτό που είναι ουσιαστικά τόσο μοναδικό σε αυτή την έκθεση και το βιβλίο που τη συνοδεύει είναι ότι μαζί αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα τόσο της Υψηλής Ραπτικής όσο και του prêt-à-porter, χωρίς να παρουσιάζουν το ένα ως πιο περίπλοκο από το άλλο. “Αναμειγνύοντας κομμάτια Haute Couture με prêt-à-porter στον ίδιο χώρο, δεν θέλω να προτείνω σύγκριση, αλλά να εκφράσω την αρμονία μεταξύ τους”, δήλωσε ο Motwary όταν ρωτήθηκε για το τι επιδιώκει. “Θέλω αυτή η έκθεση να είναι μια οπτική αξιολόγηση όπου οι επισκέπτες θα εκτιμήσουν τα έργα και από τις δύο κατηγορίες και θα αποφασίσουν οι ίδιοι την ετυμηγορία: υπάρχει μια τελική γραμμή μεταξύ των δύο;”
“By mixing Haute Couture pieces with prêt-à-porter in the same space, I do not want to suggest comparison but to express the harmony between them.”
Filep Motwary
Πηγή: https://www.yatzer.com/haute-a-porter-hasselt