Στην ψηφιακή εποχή που διανύουμε, οι εορταστικές βιτρίνες εξακολουθούν να συμβάλλουν στην αύξηση του τζίρου στο λιανικό εμπόριο!
Παρά την συνεχώς αυξανόμενη σημασία της ψηφιακής τεχνολογίας, το λιανικό εμπόριο εξακολουθεί να επενδύει μεγάλα ποσά στην κατασκευή περίτεχνων εορταστικών βιτρινών! Γιατί άραγε;
Είναι δεδομένο ότι οι πωλήσεις κατά την διάρκεια των εορτών είναι ζωτικής σημασίας για το λιανικό εμπόριο.
Στις Η.Π.Α., τη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά στον κόσμο, το 25% των ετήσιων πωλήσεων πραγματοποιείται κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς NPD group.
Ήταν το 1870 όταν το γνωστό κατάστημα MACY’S δημιούργησε την πρώτη εορταστική βιτρίνα στην Νέα Υόρκη καθιερώνοντας έτσι μία παράδοση αλλά και ένα πολύ σημαντικό εργαλείο marketing για τα καταστήματα λιανικής.
«Είναι μία ατελείωτη διαδικασία η οποία εστιάζει στην ακρίβεια και την τελειότητα!», λέει χαρακτηριστικά ο Alex Wells Greco, υπεύθυνος Visual Merchandiser στα καταστήματα HARRODS, αναφερόμενος στην διαδικασία της σύλληψης και υλοποίησης των εορταστικών βιτρινών των καταστημάτων λιανικής στο Λονδίνο οι οποίες συχνά παρουσιάζουν περίτεχνα σκηνικά και ευφάνταστα θέματα. Μια Χριστουγεννιάτικη βιτρίνα πολλές φορές, μπορεί πραγματικά να είναι αποτέλεσμα ενός ολόκληρου χρόνου συλλογικής δουλειάς και με κόστος εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια!
«Οι Χριστουγεννιάτικες βιτρίνες μας προσελκύουν τουρίστες από όλα τα μέρη του κόσμου και είναι το πρώτο αξιοθέατο που θα σπεύσουν να θαυμάσουν με την άφιξη τους στην πόλη μας», λέει η Janet Wardley, υπεύθυνη Visual Merchandiser στα Harvey Nichols.
O Roe Palermo της Lord & Taylor λέει, «κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου πάνω από 500.000 κόσμος περνάει καθημερινά μπροστά από τις βιτρίνες μας, οπότε είναι πολύ σημαντικό έστω και για μερικά δευτερόλεπτα, ο κόσμος αυτός να απολαμβάνει την μαγεία του παραμυθιού και κατά συνέπεια να νιώθει ότι βρίσκεται μακριά από το χάος της μεγαλούπολης».
«Γίνεται μεγάλη συζήτηση, στις μέρες μας, για την επίδραση που έχει η εμπειρία του e-shopping στην ψυχολογία του καταναλωτή», προσθέτει η Linda Fargo, αντιπρόεδρος των Bergdorf Goodman’s, υπεύθυνη στη γυναικεία μόδα και στην παρουσίαση και προβολή της στις βιτρίνες των καταστημάτων τους τα τελευταία 20 χρόνια. Ταυτόχρονα με την αύξηση των πωλήσεων μέσω διαδικτύου, παρατηρήθηκε και μία αυξανόμενη επιθυμία του καταναλωτή για «φυσική εμπειρία» αγορών η οποία είναι καθοριστική στην επίτευξη συναισθημάτων όπως η απόλαυση, η χαρά και η έκπληξη.
Φέτος, το πασίγνωστο πολυκατάστημα της Νέας Υόρκης, αποφάσισε να μαγέψει για ακόμη μία φορά τους περαστικούς και πιθανούς πελάτες τους, δημιουργώντας εντυπωσιακές και απαστράπτουσες βιτρίνες με την βοήθεια και τη συνεργασία του οίκου Swarovski. «7.000.000 κρύσταλλα χρησιμοποιήθηκαν για τις Χριστουγεννιάτικες βιτρίνες μας» οι οποίες είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς 100 ανθρώπων και ενός χρόνου προετοιμασίας από την αρχική ιδέα έως την ολοκλήρωση της υλοποίησης. Συνεχίζει η Linda Fargo, προσθέτοντας ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να μεταφερθεί ρεαλιστικά σε μία οθόνη υπολογιστή.
Πράγματι, η επίδραση που έχουν οι εορταστικές βιτρίνες στην ψυχολογία του καταναλωτή, ενισχύεται όταν ο τελευταίος μοιράζεται τις εντυπώσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram ή το Facebook.
«Οι εορταστικές βιτρίνες μπορεί να φαίνεται ότι έχουν χάσει την σημασία τους στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας αλλά στην πραγματικότητα όμως η ίδια η ψηφιακή τεχνολογία τις αναδεικνύει με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο. Οι selfies φωτογραφίες και η μεταφορά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα ισχυρό όπλο της επικοινωνίας των fashion brands.», λέει ο Marshall Cohen, ειδικός αναλυτής της NPD.
«Είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσουμε να εμπνέουμε το καταναλωτικό κοινό προσφέροντας του την εμπειρία της αμεσότητας και την αίσθηση της σίγουρης και σωστής επιλογής μέσα από τις αγορές του» λέει η Nadja Swarovski, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του οίκου Swarovski.