Πόσο κοστίζει ένα αυτοκίνητο, ένα φόρεμα, μία κουρευτική μηχανή ή μία κούκλα βιτρίνας;
Το σίγουρο είναι ότι κανείς δεν μπορεί να απαντήσει μονολεκτικά σε ένα τέτοιο ερώτημα.
Αναμφισβήτητα, ο παράγοντας κόστος είναι καθοριστικός για την οποιαδήποτε επιλογή αγοράς θέλουμε να κάνουμε. Δεν θα πρέπει να είναι όμως ο μοναδικός.
Σαν καταναλωτές και στην προκειμένη περίπτωση, έμποροι –καταναλωτές, θα πρέπει να γνωρίζουμε τι είναι αυτό που καθορίζει το κόστος ενός προϊόντος ώστε σε κάθε περίπτωση να μπορούμε να εκτιμήσουμε την αξία του είτε αυτή είναι χαμηλή είτε υψηλή και με γνώση και αυτοπεποίθηση να επιλέξουμε το προϊόν που πραγματικά θέλουμε να αγοράσουμε.
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να καταγράψουμε τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν το κόστος μιας κούκλας και κατά συνέπεια την ποιότητα και την αξία της.
Γιατί όλοι συμφωνούμε ότι η ποιότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το κόστος.
Τι λοιπόν σημαίνει ποιότητα όταν αναφερόμαστε σε μία κούκλα βιτρίνας;
Η δημιουργία ενός μανεκέν βιτρίνας ξεκινά από την έμπνευση, την ιδέα, το concept.
Όπως σε όλα τα πράγματα έτσι και στις κούκλες βιτρίνας κάποιοι σχεδιάζουν πρωτότυπες ιδέες και κάποιοι άλλοι απλά τις αντιγράφουν.
Αυθεντική κούκλα SCHLÄPPI 2200
Αντίγραφο κούκλας SCHLÄPPI 2200
Δείτε την αυθεντική Schläppi 2200 εδώ
Η διαδικασία που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό μίας συλλογής μανεκέν βιτρίνας έως και την υλοποίηση του πρωτότυπου μοντέλου αποτελεί μία σημαντική επένδυση την οποία αποφεύγει αυτός ο οποίος θα κάνει την αντιγραφή. Η επένδυση αυτή δεν αφορά μόνο στο κόστος αυτό καθαυτό του προϊόντος αλλά και στο ρίσκο της επιτυχίας ή της αποτυχίας μιας συλλογής.
Την ιδέα και την έμπνευση ακολουθεί η δημιουργία του πρωτότυπου μοντέλου και αυτό είναι αποτέλεσμα τέχνης και τεχνικής. Ο καλλιτέχνης – γλύπτης, που θα δημιουργήσει το πρωτότυπο μοντέλο βασίζεται στην εμπειρία και το ταλέντο του και μέσα από το έργο του εκφράζει συναισθήματα, ιδέες και όραμα, στοιχεία τα οποία αντικατοπτρίζονται στις δημιουργίες του.
Το μανεκέν δημιουργείται σαν ένα πραγματικό γλυπτό και έχει μέσα του το DNA ενός καλλιτεχνικού προϊόντος. Και όπως όλες οι μορφές τέχνης, αντικατοπτρίζει τον χρόνο και τις ιστορικές αλλαγές που είναι προφανείς κοιτάζοντας τις συλλογές που ξεκινούν από τη δεκαετία του ’50.
Μέσα στο ατελιέ γλυπτικής θα δει κανείς μικρές πήλινες μινιατούρες που είναι το προοίμιο για τη δημιουργία των πραγματικών μανεκέν και λειτουργούν ως μέσο εξερεύνησης ιδεών, μοντελοποίησης και καθορισμού στάσεων.
Όσο περισσότερες πόζες διαθέτει μία συλλογή τόσο μεγαλύτερη σε κόστος είναι και η επένδυση αφού για κάθε πόζα χρειάζεται ένα καινούριο καλούπι . Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε τη σημασία που έχει η μοναδικότητα και η πλαστικότητα μιας πόζας –κίνησης κούκλας καθώς στην ευρύτερη αγορά κυκλοφορούν πάρα πολλές κούκλες με «ανιαρές» και «άγαρμπες» στη καλύτερη περίπτωση, πόζες.
Τις περισσότερες φορές η ανατομική ακρίβεια και τελειότητα επιτυγχάνεται με την αντιγραφή, σήμερα και με τη σάρωση, (3D SCANNING) πραγματικών ανθρώπων / μοντέλων ειδικά όταν πρόκειται για την κατασκευή ρεαλιστικής κούκλας.
Η Yasmin Le Bon και ο John Tailor στο εργαστήρι γλυπτικής του οίκου Rootstein στο Λονδίνο.
Οι κούκλες είναι σύμβολα και αποτελούν αντικείμενα επικοινωνίας. Είναι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές της εικαστικής τέχνης και το απαραίτητο εργαλείο για τη μόδα όταν αυτή διηγείται την ιστορία της τόσο στις βιτρίνες των καταστημάτων όσο και μέσα στα μουσεία όπου προβάλλεται η εξέλιξη του στυλ και της μόδας.
Ως ένα τόσο σημαντικό εργαλείο, η κούκλα έχει μία σοβαρή αποστολή που δεν είναι άλλη από την ανάδειξη του ενδύματος και του αξεσουάρ που θα υποστηρίξει.
Αυτός είναι και ο λόγος που μία ποιοτική κούκλα διαθέτει αυστηρές προδιαγραφές αναφορικά με το σωματότυπό της, τις διαστάσεις της, το ρεαλισμό και τη φυσικότητα στην κίνησή της.
Υπάρχουν οι κούκλες που για να εφαρμόσει κανείς, πάνω στο σώμα τους, το ρούχο, πρέπει να επέμβει με καρφίτσες και λοιπά εξαρτήματα. Στον αντίποδα, υπάρχουν οι κούκλες που φοράνε το ρούχο σαν αυτό να δημιουργήθηκε για το δικό τους κορμί.
Όσο αφαιρετική και να είναι μία κούκλα, θα πρέπει πάντα να μπορεί να προβάλλει το ρούχο και το αξεσουάρ με επιτυχία.
Μανεκέν Bonaveri σε βιτρίνα του καταστήματος Harrods στο Λονδίνο.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, εξελίχθηκε και ο τρόπος κατασκευής των μανεκέν βιτρίνας τα οποία πλέον κατασκευάζονται από μία μεγάλη ποικιλία υλικών.
Τα πιο σημαντικά υλικά παραγωγής είναι δύο. Το FRP (Fiberglass Reinforced Plastic ) και το πλαστικό. Οι βασικές διαφορές ανάμεσα στα δύο αυτά υλικά αφορούν στο κόστος και στη συνολική εμφάνιση της κούκλας. Έτσι οι κούκλες που είναι κατασκευασμένες από FRP είναι πιο ακριβές αλλά και πιο ρεαλιστικές από τις πλαστικές κούκλες μια και το FRP είναι εύπλαστο υλικό που υποστηρίζει και τη παραμικρή λεπτομέρεια.
Για να κατασκευαστεί μία ποιοτική κούκλα χρειάζεται ο κατάλληλος τεχνολογικός εξοπλισμός , τα σωστά υλικά και φυσικά ο απαραίτητος χρόνος.
Ο χρόνος που απαιτείται για τη κατασκευή ενός μανεκέν είναι τουλάχιστον ένας μήνας μια και η διαδικασία κατασκευής αποτελείται από πολλά διαφορετικά στάδια.
Εκτός από τη βασική πρώτη ύλη, υπάρχουν και περαιτέρω στοιχεία που διασφαλίζουν τη ποιότητα μιας κούκλας.
Η διαδικασία της βαφής και η ποιότητα των χρωμάτων είναι ένα από τα βασικότερα στοιχεία που καθορίζουν την ποιότητα της κούκλας. Τα υποδεέστερα μανεκέν θα χάσουν το χρώμα ή τη βαφή μετά από σύντομη σχετικά χρήση, γεγονός που θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα της βιτρίνας. Άλλα βασικά στοιχεία στη ποιοτική κατασκευή μιας κούκλας είναι τα μεταλλικά της μέρη όπως οι σύνδεσμοι στα χέρια και στα πόδια, η βάση της κούκλας, το μακιγιάζ και η περούκα όταν πρόκειται για ρεαλιστικό μανεκέν.
Ρεαλιστική κούκλα της συλλογής Fashion Queen του οίκου Bonami
Οι κούκλες υψηλών προδιαγραφών επιτυγχάνουν όχι μόνο να είναι τα εμπορεύματα οπτικά ελκυστικά στο κατάστημα αλλά βοηθούν στο να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο η συνολική εικόνα της εταιρείας, του Brand. Οι Ευρωπαϊκοί οίκοι τους οποίους αντιπροσωπεύει η εταιρεία μας, εκτός από την αναγνωρισμένη ποιότητα κατασκευής των μανεκέν τους, προσφέρουν τη δυνατότητα εξατομικευμένης παραγγελίας. Αυτή η δυνατότητα μπορεί να μεταφραστεί στο χρώμα, το φινίρισμα, το μακιγιάζ ή τη περούκα ακόμη και σε ένα μανεκέν εντελώς καινούριο και μοναδικό όπως θα θέλατε να είναι το δικό σας brand.
Μανεκέν Bonaveri αποκλειστικά για τις βιτρίνες του οίκου Louis Vuitton.